معرفی دستگاه های‌حکاکی و برش لیزری و کاربرد آن ها

معرفی دستگاه های حکاکی و برش لیزری

معرفی دستگاه های‌حکاکی و برش لیزری و کاربرد آن ها

صاحبان کسب و کارهای مختلف در سال های اخیر در علم صنعت شاهد پیشرفت های قابل توجه و چشم گیری بوده اند. دستگاه های حکاکی و برش لیزری با قابلیت و ویژگی های فوق العاده خود موجب رونق در کسب و کارهایی که در زمینه تولیدات مختلف فعالیت دارند شده اند.‌ طراحی این گونه دستگاه ها به گونه‌ای است که دقت، سرعت و کیفیت برش و حکاکی را به طرز چشم گیری افزایش داده و جایگاه قابل توجه و ویژه ای را در علم صنعت پیدا کرده اند. دستگاه های برش لیزری به دو دسته دستگاه لیزر فلزات و دستگاه برش لیزری غیرفلزات تقسیم بندی می شوند. که هر کدام برای برش و حکاکی متریال های متفاوتی کاربرد دارند.

دستگاه های برش لیزری فلزات

دستگاه های برش لیزری فلزات قابلیت حک و برش متریال های فلزی گوناگون از جمله آلومینیوم، آهن، طلا، نقره، مس، استیل، تیتانیوم، برنج، نیکل و ... را با بالاترین کیفیت دارند. این دستگاه ها با دقت و سرعت بسیار بالا برش و حکاکی انواع متریال های فلزی را در تولیدات و صنایع مختلف انجام می دهند.

عملکرد دستگاه های برش لیزری فلزات

به کمک دستگاه های برش لیزری فلزات در صنایع مختلف برای مثال در صنعت ساختمان سازی ابتدا فلزات مختلف از جمله آهن، آلومینیوم و فولاد را به وسیله برش به ورقه های کوچک تر تبدیل کرده سپس به کمک لیزرهای صنعتی و تولید گرما و حرارت موجب ذوب شدن و شکستن فلزات شده و اشکال مختلفی را تولید می کنندکه در طراحی دکوراسیون داخلی، ساخته عرشه فولادی و ... کاربرد دارد.

کاربردهای دستگاه برش لیزری فلزات

کاربرد دستگاه های برش لیزری فلزات در صنعت طلا و جواهر، دکوراسیون داخلی، لوازم خانگی، صنایع نظامی، صنعت هوا فضا، صنایع الکترونیکی، صنایع ماشین سازی، صنایع مهندسی و .... است.

مزایای دستگاه های لیزر فلزات

  • افزایش دقت و سرعت برش و حکاکی انواع فلزات
  • قابلیت حک و برش بدون سر و صدا و لرزش های جانبی
  • هزینه نگهداری و تعمیر پایین دستگاه
  • افزایش امنیت در محیط های تولیدی با کاهش وقوع حادثه
  • به حداقل رساندن تولید ضایعات در برش
  • قابلیت برش و حکاکی انواع طرح های پیچیده

دستگاه های لیزر صنعتی

از دستگاه لیزر صنعتی برای تولید و نمونه سازی و برش قطعات با ابعاد بزرگ استفاده می شود. دستگاه های لیزر صنعتی انواع برش و حکاکی بر روی متریال های مختلف در عین حفظ سرعت و دقت با کیفیت بسیار بالا انجام می دهند. در این دستگاه ها کافی است طرح مورد نظرتان را در نرم افزار های گرافیکی بسازید سپس با ارسال آن به دستگاه لیزر و فشار دادن یک دکمه دستگاه به صورت اتوماتیک متریال مورد نظر را برش خواهد داد.

دستگاه های لیزر صنعتی به دلیل سرعت بی نظیر انجام کار و هزینه های پایین آن کاربرد بسیار زیادی برای نمونه سازی و تولید انبوه در بازار دارد.

با نصب روتاری بر روی دستگاه های لیزر امکان برش و حکاکی بر روی انواع متریال های گرد و مدور وجود دارد.

دستگاه لیزر فایبر مارکینگ

دستگاه های لیزر علاوه بر برش و حکاکی انواع متریال ها قابلیت چاپ بر روی آن ها را نیز دارند. دستگاه لیزر فایبر مارکینگ قابلیت چاپ بر روی اجسام سخت مثل فلزات را با دقت، سرعت و کیفیت بسیار بالا دارند.

انواع دستگاه های لیزر مارکینگ فایبر

  1. دستگاه لیزر مارکینگ فایبر اتوماتیک
  2. دستگاه لیزر مارکینگ فایبر دستی یا پرتابل
  3. دستگاه لیزر مارکینگ فایبر ثابت یا رومیزی

اگر به دنبال رونق در کسب و کار و تولیدات خود هستید با تهیه دستگاه های لیزر شرکت نوین تاک لیزر مهم ترین و بزرگ ترین گام را در بردارید.

این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت وارد کننده دستگاه های لیزر با طراحی های منحصر بفرد آن ها آماده ارائه دستگاه های مورد نیاز مشتریان خود جهت رونق بخشیدن به تولیدات آن ها است. از دیگر خدمات این شرکت میتوان به ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر ان اشاره کرد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.