معرفي دستگاه جوش ليزر نوين تاک ليزر

معرفی دستگاه های حکاکی و برش لیزری

معرفي دستگاه جوش ليزر نوين تاک ليزر

 

دستگاه جوش لیزر دستگاهی است که برای جوشکاری انواع قطعات، لوله ها و ورق های فلزی در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع عملیات جوش قطعات با ظرافت، دقت و سرعت بسیار بالا توسط اشعه لیزر در این دستگاه ‌های مدرن انجام می‌شود. تمامی عملیات جوش به‌صورت نقطه ای و خطی اجرا می‌شود.  جوشکاری با اشعه لیزر روشی مدرن در زمینه جوشکاری و صنعت می‌باشد و امروزه بسیار پرکاربرد و پرطرف‌دار در صنایع مختلف شناخته شده است   .

دستگاه جوش لیزر

 به‌طورکلی در صنعت برای جوش و اتصال دو قطعه و یا بیشتر از دستگاه‌ های جوش لیزر استفاده می‌شود.

درواقع عملکرد اشعه لیزر در این دستگاه ‌های مدرن به‌گونه‌ای است که با تابیدن متمرکز و پرقدرت پرتو لیزر بر روی قطعه و یا قطعات موردنظر تحت ایجاد فشار و دمای بسیار بالا موجب ذوب شدن نقاط موردنظر و اتصال سریع قطعات به یکدیگر می‌شود. 

 دستگاه جوش لیزر مدل w300

یکی از دستگاه‌های مدرن و پرکار برد موجود در شرکت نوین تاک لیزر که با طراحی ویژه و کاربردی آن در زمینه جوشکاری دستگاه جوش لیزر نوین تاک لیزر مدل w300 است.

از مشخصه‌های این دستگاه مدرن انعطاف‌پذیری آن در جوشکاری است به‌همین دلیل به‌آسانی می‌توان اندازه و زاویه دلخواه را در جوشکاری انجام داد. 

از ویژگی‌های مهم دیگر این دستگاه انتقال پرتو لیزر در آن توسط پرتو نوری است به‌همین دلیل اشعه لیزر به‌صورت نقطه ای و با قدرت بسیار بالا و به‌صورت متمرکز بر روی قطعه موردنظر نقطه جوش لیزر را با عمق بسیار زیاد و ظریف ایجاد می‌کند.

انواع جوش‌ها در دستگاه‌های جوش لیزر 

1 - جوشکاری لب‌به‌لب

2 - گوشه 90 درجه

3 - جوشکاری روی هم

کاربرد دستگاه جوش لیزر 

کاربرد دستگاه‌های جوش لیزر در صنایع بسیار زیاد از جمله تولید قطعات الکترونیک، صنعت ارتباطات موبایل، ساخت ماشین‌آلات دقیق، تولید کالاهای تزئینی، ساخت تجهیزات پزشکی، صنایع جواهر سازی، ساخت قاب عینک، صنعت لوازم خودرو و بسیاری از صنایع دیگر است.

همچنین از دستگاه‌های جوش لیزر برای اتصال و جوش دادن انواع فلزات مختلف از جمله آلومینیوم، تیتانیوم، نقره، طلا، کرم، نیکل، مس، روی، نیوبیم و ... به کار برده می‌شود.

در جوشکاری لیزری اتصالات به دو دسته اتصالات دائمی و اتصالات موقت تقسیم‌بندی می‌شوند.

اتصالات موقت در مواردی به کار برده می‌شود که امکان جدا کردن قطعات وجود داشته باشد. مثل اتصالاتی که به وسیله پیچ و مهره و چفت‌وبست ایجاد می شود. اتصالات دائمی نیز عبارت‌اند از پرچ، جوشکاری، لحیم‌کاری و ... . در اتصالات دائمی احتمال جدا کردن اتصالات وجود ندارد. در بین اتصالات دائمی، جوشکاری دائمی ترین نوع اتصال است که در آن قطعات بهم متصل شده و اتصال دائمی به وجود می‌آید.

در صنعت برای جوشکاری انواع فلزات از روش‌ها و دستگاه‌های متفاوت و متنوعی استفاده می‌شود که هر یک از فلزات جوش مخصوص به خود را دارند اما رایج‌ترین روش جوشکاری که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد جوشکاری به روش قوس الکتریکی است.

انواع روش‌های جوشکاری فلزات 

جوشکاری به روش زیرپودری، جوشکاری نقطه جوش، جوش طلا و نقره، جوشکاری اکی استیلن یا جوش برنج و انواع جوشکاری ‌های اصطکاکی

مزایای دستگاه‌های لیزر 

·        انواع برش و حکاکی با سرعت بالا یکی از مزایای این دستگاه‌ها می‌باشد.

·        برش و حکاکی انواع متریال ها با دقت بسیار بالا و حفظ کیفیت و تولید محصولی بدون عیب و نقص از دیگر مزایای این دستگاه‌ها می‌باشد.

·        ایمنی بسیار بالای استفاده از این‌گونه دستگاه‌ها در محیط‌های کارگاهی و شرکت‌های تولیدی از دیگر مزایای بارز این دستگاه‌ها می‌باشد.

·        این دستگاه ها در حین کار هیچ‌گونه سروصدا و لرزشی ایجاد نمی کنند.

·        هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه‌های لیزر بسیار پایین و مقرون‌به‌صرفه می‌باشد.

·        به راحتی میتوان با دستگاه های لیزر صنعتی به درآمد رسید. جهت کسب اطلاع از نحوه رسیدن به درآمد با استفاده از حکاکی و برش لیزری اینجا را کلیک کنید.

شرکت نوین تاک لیزر به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده دستگاه‌های لیزر از معتبرترین و بهترین شرکت‌هایی است که در صنعت لیزر فعالیت دارد، شرکت نوین تاک لیزر با وارد کردن انواع دستگاه‌های جوش لیزر و دستگاه برش لیزری فلزات با طراحی‌های خاص و منحصربه‌فرد آماده ارائه بهترین خدمات و عرضه بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌ها به مشتریان خود می‌باشد .

 

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.