معرفي دستگاه هاي ليزر فلزات نوين تاک ليزر

معرفی دستگاه های حکاکی و برش لیزری

معرفي دستگاه هاي ليزر فلزات نوين تاک ليزر

 

دستگاه لیزر فلزات

در عصر حاضر لیزرها به عنوان ابزاری کارآمد تبدیل شده است و در اکثر صنایع و مشاغل از آن استفاده می شود. پرتو لیزر حامل ذرات به نام فوتون هستند که دارای انرژی می باشد. با کنترل میزان این انرژی لیزر کاربردهای مختلفی در صنایع دارد.

دستگاه های لیزر صنعتی

دستگاه لیزر صنعتی  به دو نوع فلزات و غیر فلزات تقسیم می شود. در اکثر صنایع بزرگ و کوچک از فلزات استفاده می کنند. برای استفاده از آنها گاهی اوقات آنها را جوش میدهند، گاهی برش میدهند و گاهی روی آن حک کاری میکنند. در قدیم روش های زیادی برای انجام این کارها بود که هم زمان بیشتری میبرد و هم کیفیت نهایی قطعه مطلوب نبود.

در حال حاضر دستگاه های لیزر فلزات سه نوع عمل جوشکاری، برشکاری و حکاکی را انجام می دهد. این نوع دستگاه در سایز های مختلف موجود است که بسته به نیاز شما فراهم شده است. عمل برش کاری و حک کاری با لیزر برخلاف آنچه که تصور می شود با یک دستگاه استفاده می شود و تفاوت آن ها در فاصله ی کانونی لنز آن ها می باشد. اما دستگاه جوشکاری کاملاً با دستگاه برش و حک متفاوت است. در این دستگاه بر خلاف دستگاه برش که برای انتقال پرتو از آینه استفاده میکند از لوله هایی با جنس فیبر نوری برای انتقال پرده استفاده شده است. این دستگاه هم در سایز های مختلف متناسب با نیاز شما وجود دارد.

دستگاه برش و حکاکی فلزات از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که یکی از این قسمت ها تیوب لیزر نام دارد. این وسیله وظیفه تولید پرتو در این دستگاه را برعهده دارد. تیوب ها دارای دو نوع فلزی و شیشه ای می باشد که بسته به نیاز انتخاب می شود.

نحوه تولید پرتو در دستگاه لیزر

همانظور که اشاره شد یکی از قطعات مهم دستگاه لیزر، تیوب می باشد. این قطعه بصورت لوله مانند است که از جنس شیشه یا فلز می باشد. درون تیوب از گاز های مختلف ( معمولا از گاز کربن دی اکسید استفاده می شود) پر شده است. هنگامی که دستگاه شروع به فعالیت می کند، ولتاژ بسیار بالایی را به تیوب وارد می کند و باعث برانگیخته شدن اتم گازهای موجود در تیوب می شود. در این حالت اتم درحالت ناپایدار و شکننده قرار دارد و باید خود را به حالت پایدار برساند. اتم با از دست دادن مقداری انرژی خود را به حالت پایه بر میگرداند و انرژی ساطع شده باعث برانگیختگی اتم بعدی می شود و این زنجیره ادامه پیدا می کند. در نهایت این انرژی که بصورت نور درآمده است بوسیله آیینه هایی به هد دستگاه می رسد و در آنجا بوسیله یک عدسی پرتوها همگرا شده و از آن برای برش کاری و حکاکی استفاده می کنند.

دستگاه برش فلزات

دستگاه لیزر فلزات نوین تاک لیزر یکی از بهترین و معتبرترین دستگاه های لیزر صنعتی است که مورد استقبال اکثر کار آفرینان در صنایع مختلفی از جمله صنایع خودروسازی، پزشکی، دستی، تبلیغات و...قرار گرفته است. بدلیل مزایای که این نوع دستگاه ها نسبت به دیگر روش ها داشته بخوبی توانسته جای خود را در میان اکثر مشاغل باز کند.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر فلزات

1.      با استفاده از این دستگاه سرعت تولید افزایش پیدا می کند

2.      بر انجام برشکاری و حکاکی فقط به یک اپراتور نیاز داریم و نیاز به نیروی انسانی متعدد نیست

3.      برشی که این دستگاه می دهد نیاز به پرداخت (سنباده و سنگ زدن) ندارد و بسیار تمیز و با کیفیت می باشد.

خرید دستگاه لیزر نیاز به دانش و تخصص مربوط به خود را دارد. چنانچه قصد خرید این نوع دستگاه را دارید حتما از مراکز معتبر خرید نمایید و سعی کنید قبل خرید حتما مشاوره ای با متخصصان انجام دهید.

دستگاه لیزر فلزات نوین تاک جزو بهترین دستگاه لیزر صنعتی می باشد. این دستگاه در اغلب شرکت های بزرگ و کوچک کشورمان حضور دارد و کمک شایانی در پیشرفت این صنایع کرده است. چنانچه قصد خرید دستگاه لیزر فلزات را دارید می توانید با خیال راحت از شرکت نوین تاک خرید انجام دهید. دستگاه های لیزر این شرکت دارای ضمانت نامه اصالت کالا می باشد و کلیه دستگاه ها دارای خدمات پس از فروش می باشد.

 

 

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.