معرفي انواع دستگاه هاي حکاکي و برش ليزري

معرفی دستگاه های حکاکی و برش لیزری

معرفي انواع دستگاه هاي حکاکي و برش ليزري

 

از زمانی‌که تکنولوژی لیزر کشف‌شده و مورد استفاده در صنایع گوناگون قرارگرفته است می‌توان گفت که صنایع بسیاری را دست‌خوش تغییروتحول بسیار نموده‌است. ازجمله صنایعی که با پیدایش تکنولوژی لیزر دچار تغییر و تحولی شگرف شده‌است می‌توان به صنعت حکاکی و برش لیزری متریال گوناگون اشاره کرد.

دستگاه لیزر فلزات

 در گذشته جهت انجام برش بر روی متریال گوناگون اعم از فلزات و غیر فلزات از روش‌های سنتی و مکانیکی استفاده می‌شد. جهت انجام حکاکی بر روی متریال گوناگون با استفاده از روش‌های سنتی احتیاج به نیرو و زمان بسیار زیادی بود، برش انواع متریال گوناگون نیز نیازمند صرف زمان و قدرت مکانیکی بسیار بالایی بود. اما امروزه با پیدایش تکنولوژی لیزر و امکان استفاده از آن توسط انواع دستگاه‌ های حکاکی و برش لیزر صنعتی انجام برش و حکاکی بر روی متریال گوناگون با دقت، سرعت و کیفیتی بسیار بیشتر از گذشته صورت می‌پذیرد.

 تکنولوژی لیزر براساس کاربردی که ممکن است هر دستگاه داشته باشد در دستگاه‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال تکنولوژی لیزر قابل‌استفاده در انواع دستگاه‌های حکاکی با هدف ایجاد حکاکی در عمق‌های گوناگون بر روی متریال گوناگون، در انواع دستگاه‌های برش با هدف انجام برش بر روی متریال فلز و غیرفلز، در انواع دستگاه‌های جوش با هدف ایجاد اتصال در متریال فلز و غیرفلز و غیره کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم انواع دستگاه‌های حکاکی و برش لیزر صنعتی که به‌نحوی از این تکنولوژی در آن‌ها بکار رفته شده‌است بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه برش لیزری فلزات

دستگاه لیزر فلزات ازجمله دستگاه‌هایی هستند که از تکنولوژی لیزر در آن‌ها با هدف ایجاد برش بر روی انواع فلزات همچون طلا، نقره، مس، چدن، آهن، روی و غیره استفاده شده‌است. تکنولوژی به‌کاررفته در این دستگاه‌ها درواقع لیزر فایبر است. در انواع دستگاه‌های لیزر وایبر اشعه لیزر در تیوب لیزر تولید می‌شود و توسط 3 آینه تعبیه‌شده در دستگاه به سمت هد دستگاه هدایت می‌شود. هد در دستگاه برش لیزری فلزات وظیفه انتقال اشعه لیزر را بعد از شدت بخشیدن به آن به سطح فلز جهت ایجاد برش برعهده دارد.

دستگاه برش لیزری غیر فلزات

در انواع دستگاه‌های لیزری غیر فلزات از تکنولوژی لیزر CO2    جهت ایجاد برش بر روی متریال غیرفلز همچون چوب، چرم، پارچه، نمد، پلکسی و غیره بهره گرفته می‌شود. عملکرد دستگاه برش لیزری فلزات و غیر فلزات شبیه بهم بوده و اشعه لیزر در این دستگاه‌ها نیز در تیوب لیزر تولید می‌شود و توسط آینه‌های قرار گرفته‌شده در دستگاه به سمت هد جهت پرتاب بر روی سطح کار فرستاده می‌شود. توان دستگاه‌های برش لیزری غیر فلزات به‌علت سختی کمتر متریالی که برش می‌دهد کمتر از دستگاه‌های برش لیزری فلزات می‌باشد.

دستگاه لیزر حکاکی مارکینگ

قبل‌از پیدایش انواع دستگاه‌های لیزر حکاکی جهت ثبت نوشته، لوگو و طرح و یا هر تصویر دیگری بر روی متریال از جوهر استفاده می‌شده‌است. جوهر در طول زمان براثر عوامل گوناگونی ممکن است که کم‌رنگ شده و یا پاک شود، اما در صورت ایجاد کنده‌کاری بر روی متریال گوناگون می‌توان عمری بسیار بیشتر به طرح نوشته و یا لوگوی افتاده بر روی متریال گوناگون بخشید. دستگاه‌های لیزر حکاکی با بهره‌گیری از تکنولوژی لیزر و ایجاد حکاکی در عمق‌های گوناگون می‌توانند برای همیشه متن نوشته و یا هر تصویر دیگری را بر روی متریال گوناگون ثبت نمایند.

دستگاه جوش لیزر

برخلاف سایر دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری که از لیزر در آن‌ها با هدف ایجاد برش استفاده می‌شود در انواع دستگاه جوش لیزر از اشعه لیزر با هدف ایجاد اتصال بر روی متریال گوناگون به‌صورت جوش نقطه ای و یا جوش پیوسته بهره گرفته می‌شود. دستگاه جوش لیزر را می‌توان برترین تکنولوژی جوشکاری دانست چراکه با استفاده از دستگاه جوش لیزری امکان ایجاد اتصال با کیفیتی مثال‌زدنی قابل‌انجام می‌باشد که در بسیاری از موارد بعد از انجام جوشکاری نیازی به پرداخت نیز وجود نخواهد داشت.

گروه صنعتی نوین تاک لیزر را می‌توان یکی از شرکت‌های معتبر تولیدکننده و واردکننده انواع دستگاه‌های لیزر نام‌برده دانست که مجموعه‌ای کامل از دستگاه‌های برش لیزری فلزات و غیر فلزات دستگاه لیزر حکاکی و دستگاه جوش لیزر را جهت ارائه به صنعتگران گرامی گرد هم آورده‌است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید انواع دستگاه‌ های لیزر نامبرده تنها کافی‌ست با کارشناسان فروش این مرکز با شماره 02149063 تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان از کارشناسان متخصص این مجموعه دریافت نمایید.

 

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.